Blog

Crearea tabelelor in Microsoft Office sau in Open Office

Crearea tabelelor in Microsoft Office sau in Open Office

Notiuni introductive – Ce reprezinta un tabel?

Site-ul www.ecopertare.ro va pune la dispozitie un articol interesant si necesar tuturor celor care vor sa foloseasca tabele in lucrarile de licenta, disertatie, etc..

Putem incepe printr-o simpla definire a unui tabel, iar pe parcurs vom arata si cum se poate realiza unul in ambele pachete de soft-uri.

Asadar, un tabel este alcatuit dintr-un numar de coloane si randuri unde exista posibilitatea de a le completa cu text sau reprezentari grafice. Baza acestor componente o reprezinta intersectia randurilor si coloanelor, numita celula. In imaginile de mai jos avem indicata dispunerea acestei baze:

Se pot utiliza tabele si pentru a crea asezari in pagina interesante, cele mai des intalnite in lucrarile de licenta sau teze de doctorat, tabelele reprezinta un mod eficient de organizare si structurare a informatiilor. Cu ajutorul aplicatiilor de calcul tabelar putem stoca si prelucra eficient datele, rezultand analize si rapoarte cu o asezare placuta in pagina.

Majoritatea personelor care au apelat la serviciile de legatorie pentru a isi coperta lucrarile au utilizat Microsoft Word si Open Office, de aceea am ales sa vaprezentam aceste doua alternative.

Microsoft Word

Nu este deloc complicata alcatuirea unui tabel in suita Microsoft Word, indiferent de complexitatea informatiilor, acestea realizandu-se intr-un timp scurt si cu rezultate pe masura asteptarilor. Pentru a crea un tabel intr -un document Microsoft Word 2007 de exemplu, exista doua modalitati simple:

  • Din meniul Insert avem casuta Table si mergem cu ajutorul cursorului, selectand in acelasi timp randurile si coloanele necesare. Este cel mai simplu si rapid mod de creare al unui tabel, deoarece apare in mod automat, in fundal, cum va arata tabelul.
  • A doua modalitate seamana cu cea dintai - si anume tot prin meniul Insert, click Insert Table, diferenta fiind ca aici se va deschide o fereastra mai specifica in care se completeaza numarul de randuri si coloane pe care dorim sa il efectuam.

In final, se va confirma cu un simplu click in casuta OK, iar tabelul va fi gata.

Microsoft Word detine in bara de meniu, in partea de sus a documentului o multitudine de functii prin care utilizatorul poate edita atat structura cat si formatul tabelului, poate adauga ecuatii, imagini sau diferite informatii.

Open Office Writter

Asa cum vom prezenta in cele ce urmeaza, putem spune ca nici acest soft nu ingreuneaza alcatuirea unui tabel, iar prin functiile pe care le detine se pot realiza cu usurinta cele propuse.

Tabelele din Open Office Writter prezinta informatii complexe si usor de citit in orice format. Se pot insera numere, text si reprezentari grafice.

Exista doua moduri prin care putem alcatui tabele:

  • Prima cale este prin meniul principal Table, apoi alegem Insert si din nou Table. Imediat va apare o fereastra numita Insert Table prin care putem completa numele tabelului, numarul de randuri si coloane care dorim sa fie realizate, urmate fiind de confirmarea OK.

Odata aparut tabelul, il putem edita prin casuta de meniu nou aparuta si adaugam datele necesare, textul, reprezentarile grafice sau ceea ce avem nevoie.

  • Al doilea mod prin care putem insera un tabel in acest program ne duce tot catre meniul din partea de sus al documentului, dar de aceasta data selectam Insert, apoi clickpe Table.

Aici observam ca ne apare aceeasi fereastra ca in primul caz, numita Insert Table. In continuare vom proceda la fel ca in prima modalitate de alcatuire al unui tabel.

Concluzii:

Din acest articol putem concluziona ca realizarea unui tabel in ambele soft-uri nu prezinta deloc dificultati, astfel utilizarea devenind usoara in crearea unei lucrari de licenta excelenta.

In general tabelele sunt destinate pentru a structura si gestiona intr-un mod schematic o descriere si cu ajutorul acestora putem da un aspect profesional unui document.

!!! Nu uitati sa salvati documentele in format PDF inainte de a le trimite la copertare, astfel nu vor aparea erori si tabelele dvs. vor fi asezate corect !!!

Articole recomandate

Comentarii

0 comentarii

*
*
*
*