Blog

Cum sa realizezi o prezentare Powerpoint

Cum sa realizezi o prezentare Powerpoint

       Consideram ca acesta este un tutorial de baza ce va raspunde cerintelor de care aveti nevoie pentru realizarea unei prezentari memorabile in oricare din situatiile in care va aflati. Fie ca este necesara in sustinerea unei lucrari de licenta, fie pur si simplu in sustinerea de training-uri ori conferinte, vom incerca sa atingem detaliile importante pentru ca documentul dumneavoastra sa arate bine. Impactul vizual ajuta la transmiterea mesajului corect despre discurs. Nu toti pun accent pe modul in care este creat, dar cu cat exista atentie mai sporita, cu atat veti avea rezultate mai bune.

Deci pe langa lucrarea de licenta, disertatie, master, etc. printata si copertata, uneori mai aveti nevoie si de acest tip de prezentare.

Microsoft PowerPoint

     Un prim avantaj ce trebuie precizat la inceput il constituie faptul ca aplicatia PowerPoint permite transpunerea informatiilor create cu programele Word si Excel.

Functionare

     Numele de “cadre” sau “slide-uri” este dat de numarul de pagini individuale ale prezentarilor PowerPoint. Slide-ul este o trimitere la proiector de diapozitive. Aceste diapozitive contin text, grafica, sunet si alte obiecte si se pot aranja la libera dumneavoastra alegere. Acestea se pot creea si separat dar si cu ajutorul unui sablon numit “Slide Master”.

Prezentarea poate fi printata, afisata direct pe un calculator sau cu ajutorul unui proiector video.

Prin deschiderea aplicatiei va apare fereastra alaturata:

Zona 1 reprezinta panoul diapozitivului, aici se lucreaza direct cu fiecare diapozitiv.

In zona 2 exista chenare unde se pot adauga texte, imagini, diagrame, etc.

Zona 3 afiseaza diapozitivele realizate intr-o dimensiune mai mica pentru a avea o vedere asupra intregii lucrari. Se pot rearanja, adauga sau sterge diapozitivele din prezentare.

In zona 4, puteti adauga note despre diapozitivul respectiv, in cazul in care aveti nevoie sa le consultati in vizualizarea Prezentator.

Adaugarea diapozitivelor

     Pentru a selecta aspectul unui diapozitiv nou adaugat in prezentare, aveti doua optiuni:

  • pe fila diapozitive, faceti click pe “Diapozitiv nou” ;
  • in fila “Pornire”, in grupul “Diapozitive”, faceti clic pe sageata de langa “Diapozitiv nou”.

     Aici se va deschide o fereastra prin care sunt afisate tipurile de diapozitive disponibile:

  1. Fiecare aspect are denumirea continutului sau.
  2. Exista, dupa cum observati pictograme ce va pot ajuta atunci cand doriti sa inserati imagini ori diagrame, dar se poate adauga si text. Selectati aspectul dorit pentru noul diapozitiv. Puteti repeta procedeul pentru fiecare diapozitiv nou adaugat.

Sugestie:

Daca doriti sa aveti acelasi aspect ca si diapozitivul adaugat nou, faceti click pe “Diapozitiv nou” nu pe sageata din dreptul lui.

Daca doriti ca prezentarea dumneavoastra sa fie mai interactiva si sa aiba un aspect variat, suita Office PowerPoint face posibila adaugarea de tabele, ilustratii SmartArt, forme, diagrame, muzica, filme sunete ori animatii.

Adaugarea unei miniaturi

Primul pas pentru adaugarea unei miniaturi este selectarea substituentului. Daca nu contine imagini sau daca nu faceti selectia, miniatura se insereaza in centrul diapozitivului.

Din meniul “Inserare”, din grupul “Ilustratii”, faceti click pe “Miniatura”. Dupa ce se va deschide fereastra “Miniatura” alegeti prin selectie una din cele afisate.

Astfel aparute, miniaturile se pot modifica prin rotire, mutare, dimensionare, adaugare text sau altele.

Adaugarea unei tranzitii

Prin denumire, tranzitiile reprezinta efectele de animatii care se produc atunci cand se trece de la un diapozitiv la altul. Exemple de astfel de tranzitii: estompari, dizolvari, decupari, tranzitii de tip rotite si altele.

Procedeul este destul de simplu, fiind necesara doar parcurgerea unui pas, si anume din fila “Animatii” in grupul Tranzitie la acest diapozitiv, faceti click pe tranzitia dorita.

Sugestii:

  • Exista posibilitatea sa examinati cum arata diapozitivul cu tranzitia selectata prin pozitionarea indicatorului pe imaginea redusa a acelei tranzitii.
  • Pentru a vedea tranzitiile suplimentare faceti click pe sagetile din dreptul randului cu imagini reduse.

OpenOffice Impress

     Office Impress are componente asemanatoare cu cele din Office PowerPoint, una din ele fiind culorile aspectelor. Au fost alese astfel de asemanari pentru ca utilizatorilor ce au folosit Office PowerPoint sa le fie mai usor sa creeze prezentari atractive.

Functionare

Deschiderea unei pagini noi se realizeaza in trei pasi simpli:

La pornirea programului va apare o fereastra “Presentation wizard” unde alegem una din cele trei tipuri de optiuni:

  • Prezentare vida (Empty Presentation) ce creeaza o noua prezentare, pornind de la zero.
  • Din sablon (From Template) se foloseste un sablon care exista ca baza pentru noua prezentare; se va afisa o lista cu cele disponibile.
  • Deschide o prezentare existenta (Open Existing Presentation) prin care se continua creearea uneia deja existente in computerul dumneavoastra; se va afisa o lista cu cele disponibile.

Sugestie:

      Exista o casuta Previzualizare (Preview) in acea fereastra pe care va sfatuim sa o lasati bifata pentru a va oferi posibilitatea sa vizualizati designul, efectele prezentarilor, in timp ce le selectati.

Tot aici, o alta casuta va indica, daca bifata, nu va mai afisa aceasta fereastra de setari la fiecare pornire a programului.

       Apasati Urmatorul (“Next”) pentru a trece la pasul secund. Aici se cere sa selectati designul cadrului cu care veti putea incepe; sigur, pe parcurs il puteti schimba daca doriti, dintr-o lista cu celelalte disponibile. Desigur, aveti posibilitatea sa impuneti niciun design prin bifa “Original”. Urmatorul pas este “Next”.

      Ultimul pas spre deschiderea aplicatiei Impress consta in alegerea tranzitiei slide-urilor din lista derulanta “Effect” din fereastra nou aparuta. Si aici avem posibila adaugarea sau modificarea acestor setari ulterior. Pentru rularea efectelor intermediare dorite selectam viteza dintre pagini. Se pot face modificari si in timpul crearii slide-urilor.

     Pasul final este click “Create”.

Alegerea unui aspect pentru primul cadru

Cand creati o noua prezentare va apare fereastra “Slide layout”. Se alege aspectul cadrului in care veti putea lucra dintr-o lista. Observati ca aici aspectele sunt asemanatoare cu cele din PowerPoint.

Inserarea de noi cadre

In panoul cu unelte exista butonul “Presentation” din care se insereaza cadre. Daca nu este vizibil, il puteti afisa din “View”-”Toolbars”-”Presentation”.

Modificarea cadrelor

  1. Alegeti un cadru din partea stanga a spatiului de lucru.
  2. Alegand un alt aspect puteti modifica cadrul in care lucrati din dreapta spatiului de lucru intitulat“Layouts”; sau alta modalitate este din “Format”-”Slide layout”.

Stergerea cadrelor

Un cadru se poate sterge din miniatura sa din zona “Slides”; click dreapra pe slide-ul care vreti sa il stergeti alegeti “Delete Slide”.

  1. Selectati cadrul pe care vreti sa il stergeti.
  2. “Edit”-”Delete Slide”-”Yes”.

Spatii de lucru

Spre deosebire de PowerPoint, Impress are cinci perspective in care se poate lucra, astfel incat utilizatorilor sa le fie destul de usor sa poata realiza prezentarea dorita.

  • normal;
  • outline;
  • notes;
  • handout;
  • slide sorter.

Pentru a schimba modul in care puteti vedea spatiul de lucru apasati unul din butoanele “View buttons”.

Diferente intre PowerPoint si Impress

Principala deosebire intre cele doua aplicatii este costul: Impress este open-source iar PowerPoint este valabila numai prin intregul pachet Microsoft. Daca doriti PowerPoint, atunci trebuie sa cumparati cd-ul cu suita Microsoft sau puteti plati descarcarea acestui program de pe internet. Daca aveti un buget limitat, luati in considerare gratuitatea prin download a softului OpenOffice.

Suportul multimedia al celor doua softuri este diferit. De exemplu, pentru Impress puteti adauga sunete doar unui slide specific; nu este optiunea adaugarii unui sunet pentru intreaga prezentare, in timp ce la PowerPoint, puteti adauga muzica pentru toata prezentarea.

Pentru realizarea tabelelor in prezentare, PowerPoint reprezinta cea mai buna optiune, deoarece se poate crea tabelul direct in acest program. Impress nu are aceasta optiune. Puteti doar sa importati o imagine ce are un tabel in ea sau sa adaugati dreptunghiuri pe diapozitiv. Insa pentru editare, este un lucru dificil de realizat.

In ambele variante, derularea prezentarii se lanseaza mai rapid prin tasta F5 sau din bara de meniu de sus a paginii de lucru “Slide Show”.

Echipa ecopertare.ro va pune la dispozitie printarea a acestor prezentari, de preferat sa fie exportate in pdf.

Aceste prezentari se pun pe CD sau DVD ce se atasaza lucrarii dvs. copertate. Serviciile noastre de legatorie – copertare cuprind si atasarea sau crearea de buzunare si carcase pentru CD-urile dumneavoastra.

Surse de inspiratie:

http://www.ehow.com/info_12001144_difference-between-powerpoint-impress.html

http://ro.wikipedia.org/wiki/Microsoft_PowerPoint

http://ro.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org#Impress

Articole recomandate

Comentarii

0 comentarii

*
*
*
*